Kiedy odbywają się przyjęcia pacjentów do Szpitala?
Przyjęcia pacjentów do Szpitala odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:00 – 14:30.
Do kogo należy się zgłosić w dniu przyjęcia do Szpitala?
W Szpitalu jest wyznaczona osoba do pierwszego kontaktu i pełniąca rolę przewodnika. Jest nią pracownik Działu Organizacji Świadczeń, który został przeszkolony w zakresie komunikowania się z osobą ze szczególnymi potrzebami. Taki pracownik dostępny jest pod numerem telefonu: 12 64 68 613.
Gdzie należy przyjść w dniu przyjęcia do Szpitala?
Przed budynkiem jest duży parking. Wejście główne do budynku jest szerokie. Drzwi się rozsuwają automatycznie. Po wejściu do budynku głównego Szpitala należy wyjechać windą na piętro 0. W holu głównym po prawej stronie wejścia jest wyznaczone miejsce dla osób ze szczególnymi potrzebami. Miejsce cichej obsługi jest oznaczone i wyposażone w:
- miejsce siedzące
- dostęp do tłumacza języka migowego
- lupy
- wodę
- karty z symbolami Blissa
- słuchawki wygłuszające.
Tam będzie czekać pracownik Szpitala, który udzieli pomocy w załatwieniu sprawy przyjęcia do Szpitala.
Jakiego wsparcia mogą spodziewać się osoby niewidome?
Osoby niewidome mogą przyjść w asyście psa, który posiada odpowiedni certyfikat. Pies asystujący będzie miał dostęp do wszystkich miejsc, do których ma dostęp pacjent.
Osoby niedowidzące będą mogły skorzystać z lupy.
Jakiego wsparcia mogą spodziewać się osoby z niepełnosprawnością intelektualną lub spektrum autyzmu?
Osoby ze szczególnymi potrzebami w tym osoby z zaburzeniami pamięci, z zaburzeniami mowy, z niepełnosprawnością intelektualną, z autyzmem w takcie załatwiania swojej sprawy będą mogły skorzystać z cichej obsługi w wyznaczonym pokoju. Osoby te mogą kontaktować się z personelem Szpitala za pomocą materiałów obrazkowych. Mogą również skorzystać z słuchawek wygłuszających otoczenie.
Jakiego wsparcia mogą spodziewać się osoby z niepełnosprawnością ruchową?
Osoby z niepełnosprawnością ruchową mogą poruszać się na wózku, przy pomocy balkoniku. Pacjenci z niepełnosprawnością ruchową, z problemami w poruszaniu się zgłaszają wcześniej, tj. podczas umawiania terminu przyjęcia do Szpitala zapotrzebowanie na niezbędną pomoc dostosowaną do niepełnosprawności:
- pomoc przy wysiadaniu z samochodu przed Szpitalem,
- pomoc przy wyjęciu wózka inwalidzkiego,
- pomoc przy przesiadaniu się na wózek,
- pomoc w wejściu do Szpitala,
- przygotowanie innego sprzętu ułatwiającego poruszanie się, np. kule.
Pomocy udziela wyznaczony pracownik Szpitala.
Wszyscy pacjenci ze szczególnymi potrzebami mogą przemieszczać się w budynku Szpitala podczas przyjęcia do Szpitala w asyście wyznaczonego pracownika pełniącego rolę przewodnika. Wyznaczony pracownik Szpitala przeprowadza osoby ze szczególnymi potrzebami z holu Szpitala do wskazanego miejsca lub wskazuje drogę w budynku Szpitala.