akredytacje akredytacje projekty ue małopolska bip

Przyjęcie do Szpitala

Osoby, które mają problem z porozumiewaniem się podczas przyjęcia do Szpitala mogą:

  • Przyjść ze znajomą osobą, która pomoże w porozumiewaniu się,
  • Skorzystać z pomocy wyznaczonej osoby do pierwszego kontaktu i pełniącej rolę przewodnika,
  • Prosić o wybranego tłumacza polskiego języka migowego.

Jeśli chcesz skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego wyślij wniosek do Szpitala co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą.

Wzór wniosku

dostępny tutaj

Co należy wpisać we wniosku?

1. Wpisz swoje dane:

  • Imię i nazwisko
  • Adres zamieszkania
  • Adres e-mail

2. Napisz czego dotyczy sprawa

3. Napisz kiedy chcesz przyjść

4. Podpisz się na dole wniosku.

Jak dostarczyć wniosek?

Podpisany wniosek możesz:

  • Przesłać pocztą tradycyjną na adres: Szpital Specjalistyczny im. Ludwika Rydygiera w Krakowie sp. z o.o., os. Złotej Jesieni 1; 31-826 Kraków, z dopiskiem Dział Organizacji Świadczeń
  • Przesłać skan pocztą elektroniczną: biuro@rydygierkrakow.pl
  • Złożyć wniosek osobiście w Dziale Organizacji Świadczeń – Rejestracja do Szpitala (poziom 0).

Ile kosztuje usługa tłumacza polskiego języka migowego?

Nic. Ta usługa jest bezpłatna.

Ile należy czekać?

Potrzebujemy co najmniej 3 dni robocze od dnia otrzymania wniosku.
Jeśli nie będziemy mogli umówić tłumacza w wybranym przez Ciebie terminie, wyznaczymy nowy termin i poinformujemy Cię o tym.
Jeśli nie będziemy mogli zrealizować Twojego wniosku poinformujemy Cię w jaki inny sposób zrealizujemy określone w ustawie uprawnienia.


Co należy przygotować, aby przyjąć się do Szpitala?

Przyjmując się do Szpitala należy mieć ze sobą:

  • Skierowanie do Szpitala lub kod,
  • Dokument tożsamości (lub inny dokument ze zdjęciem)
  • Pełną dokumentację medyczną w wersji papierowej lub elektronicznej dotyczącą dotychczasowego leczenia
  • Informacje o aktualnie przyjmowanych lekach
  • Paszport do komunikacji.

Czy musisz mieć wcześniej ustalony termin przyjęcia do Szpitala?

Jeśli pacjent przyjmowany jest w trybie planowym to musi mieć ustalony wcześniej termin przyjęcia do Szpitala.
Numer telefonu do pracownika pierwszego kontaktu: 12 64 68 613.

Kiedy odbywają się przyjęcia pacjentów do Szpitala?

Przyjęcia pacjentów do Szpitala odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:00 – 14:30.

Do kogo należy się zgłosić w dniu przyjęcia do Szpitala?

W Szpitalu jest wyznaczona osoba do pierwszego kontaktu i pełniąca rolę przewodnika. Jest nią pracownik Działu Organizacji Świadczeń, który został przeszkolony w zakresie komunikowania się z osobą ze szczególnymi potrzebami. Taki pracownik dostępny jest pod numerem telefonu: 12 64 68 613.

Gdzie należy przyjść w dniu przyjęcia do Szpitala?

Przed budynkiem jest duży parking. Wejście główne do budynku jest szerokie. Drzwi się rozsuwają automatycznie. Po wejściu do budynku głównego Szpitala należy wyjechać windą na piętro 0. W holu głównym po prawej stronie wejścia jest wyznaczone miejsce dla osób ze szczególnymi potrzebami. Miejsce cichej obsługi jest oznaczone i wyposażone w:

  • miejsce siedzące
  • dostęp do tłumacza języka migowego
  • lupy
  • wodę
  • karty z symbolami Blissa
  • słuchawki wygłuszające.

Tam będzie czekać pracownik Szpitala, który udzieli pomocy w załatwieniu sprawy przyjęcia do Szpitala.

Jakiego wsparcia mogą spodziewać się osoby niewidome?

Osoby niewidome mogą przyjść w asyście psa, który posiada odpowiedni certyfikat. Pies asystujący będzie miał dostęp do wszystkich miejsc, do których ma dostęp pacjent.
Osoby niedowidzące będą mogły skorzystać z lupy.

Jakiego wsparcia mogą spodziewać się osoby z niepełnosprawnością intelektualną lub spektrum autyzmu?

Osoby ze szczególnymi potrzebami w tym osoby z zaburzeniami pamięci, z zaburzeniami mowy, z niepełnosprawnością intelektualną, z autyzmem w takcie załatwiania swojej sprawy będą mogły skorzystać z cichej obsługi w wyznaczonym pokoju. Osoby te mogą kontaktować się z personelem Szpitala za pomocą materiałów obrazkowych. Mogą również skorzystać z słuchawek wygłuszających otoczenie.

Jakiego wsparcia mogą spodziewać się osoby z niepełnosprawnością ruchową?

Osoby z niepełnosprawnością ruchową mogą poruszać się na wózku, przy pomocy balkoniku. Pacjenci z niepełnosprawnością ruchową, z problemami w poruszaniu się zgłaszają wcześniej, tj. podczas umawiania terminu przyjęcia do Szpitala zapotrzebowanie na niezbędną pomoc dostosowaną do niepełnosprawności:

  • pomoc przy wysiadaniu z samochodu przed Szpitalem,
  • pomoc przy wyjęciu wózka inwalidzkiego,
  • pomoc przy przesiadaniu się na wózek,
  • pomoc w wejściu do Szpitala,
  • przygotowanie innego sprzętu ułatwiającego poruszanie się, np. kule.

Pomocy udziela wyznaczony pracownik Szpitala.
Wszyscy pacjenci ze szczególnymi potrzebami mogą przemieszczać się w budynku Szpitala podczas przyjęcia do Szpitala w asyście wyznaczonego pracownika pełniącego rolę przewodnika. Wyznaczony pracownik Szpitala przeprowadza osoby ze szczególnymi potrzebami z holu Szpitala do wskazanego miejsca lub wskazuje drogę w budynku Szpitala.

Kontakt

Pracownik pierwszego kontaktu


tel. 12 64 68 613
e-mail: biuro@rydygierkrakow.pl

Oświadczenie o dostępności

Strona internetowa Szpitala Rydygiera, zgodnie z Ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z dn. 4 kwietnia 2019 r., posiada ułatwienia dla osób z ograniczonymi sprawnościami i wyposażona jest w dodatkowy czytnik dostosowujący w czasie rzeczywistym treści prezentowane na stronie do potrzeb osób z różnymi kategoriami deficytów. Czytnik umiejscowiony w łatwo dostępnym miejscu – lewy dolny róg – umożliwia:

  • powiększanie rozmiaru czcionki  – widoczny fokus
  • dostosowywanie czcionki do potrzeb osób z dysleksją
  • konwertowanie publikowanego tekstu na głosowy odczyt lektora (screen reader)
  • modyfikowanie poziomu dźwięku
  • możliwość modyfikowania stopnia kontrastu
  • wyróżnienie odnośników
  • standardowe skróty klawiaturowe